„Jestem wdzięczny życiu za sport... on mnie również wychował, pokazał inne życie, ukształtował charakter oraz siłę ducha."
plus

Rajdy

W TRAKCIE RAJDU JESTEŚ TYLKO W GRZE, WYCISZASZ WSZYSTKO, MYŚLI, DIALOGI, SŁOWA, JESTEŚ TU I TERAZ, ŻADNEJ PRZESZŁOŚCI, ŻADNEJ PRZYSZŁOŚCI. ZA TO KOCHAM TEN SPORT.

Maciej Lubiak, z rajdami związany od urodzenia za sprawą taty Andrzeja, utytułowanego kierowcy wyścigowego i rajdowego. Zanim postawił pierwsze kroki w sportach motorowych, od 6 roku życia z sukcesami brał udział w turniejach tenisowych zdobywając tytuły w kraju i zagranicą. Maciej już w 1988 roku został mistrzem Polski juniorów, dwa lata później sięgając po zwycięstwo w międzynarodowym turnieju w Paryżu oraz Pucharze Bohdana Tomaszewskiego, a w 1992 roku został drużynowym mistrzem Polski seniorów.

Świetnie zapowiadającą się karierę przerwała kontuzja i postanowił spróbować swoich sił w rajdach.
W rajdach zadebiutował w 1998 r. w Fiacie Cinquecento Sporting. Już dwa lata później zwyciężył w pucharze Fiata Seicento Sporting. Po tym sukcesie startował za kierownicą VW Polo, którym wygrywał w klasie A5. Jego wyniki zostały zauważone i młody, obiecujący zawodnik został zgłoszony do Junior WRC. Niestety na przeszkodzie w realizacji tego planu stanęły kłopoty budżetowe, jednak Lubiak nie poddał się i podziwialiśmy go wygrywającego w 2002 aż cztery rajdy w klasie N3.

Milanovo Racing logo LBK Racing logo Kumiega Racing logo Milanovo Racing
Zdjęcie Maciej Lubiak Zdjęcie Maciej Lubiak Zdjęcie Maciej Lubiak

Pod koniec sezonu 2002 zadebiutował także w aucie 4×4. Wspólnie z Maciejem Wisławskim wywalczyli trzecie miejsce w mistrzostwach Polski (w grupie N), a świetny sezon zwieńczyli zwycięstwem w prestiżowym Kryterium Asów na słynnej ulicy Karowej. W latach 2003-2006 Lubiak z Wisławskim zaliczali się do grona najlepszych zawodników w kraju, wielokrotnie zajmując miejsca na podium. W 2007 Maciej został fabrycznym kierowcą ekipy Fiat Castrol Rally Team i ścigał się Fiatem Punto S2000. W 2009 dołączył do zespołu Renault, zasiadając za kierownicą Renault Clio klasy R3.

W przerwie między startami w rajdach Lubiak postanowił rozwijać swoje zawodowe ambicje. Nie mógł jednak żyć bez sportu, wrócił więc do sportów rakietowych, które kiedyś uprawiał. Tym razem wybrał squasha, osiągając także w tej dyscyplinie wiele sukcesów, w tym drużynowe mistrzostwo Polski oraz wicemistrz Polski Squashmasters. W 2012 roku wywalczył drużynowego wicemistrza Polski w squasha.

W 2017 r. powrócił po dłuższej przerwie na odcinki specjalne. Spełnił swoje marzenie i stanął do rywalizacji w Subaru Imprezie Sti STI, ponownie tworząc załogę z Maciejem Wisławskim. W sezonie 2018 rozpoczął starty Oplem Adamem R2 w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Rok później wsiadł za kierownicę auta klasy R5, czyli najmocniejszej i najbardziej zaawansowanej konstrukcji, jaką można się ścigać w mistrzostwach Polski – Hyundaia i20 R5. Doświadczenie zebrane po długiej przerwie zaczęło procentować. W sezonie 2020 Maciej Lubiak postanowił ponownie walczyć w mistrzostwach Polski w małej, ale prawdziwej rajdówce – Peugeocie 208 R2.

Od wielu lat Maciej, wszystkie swoje umiejętności i doświadczenie poświęca drugiej swojej pasji – gastronomii, koncentrując się na prowadzeniu swojej świetnie prosperującej firmy Maczfit będącej liderem na rynku cateringu dietetycznego oraz restauracji Milanovo na warszawskim Wilanowie.